BISMILLAHIRAHMANIRAHIM

Wednesday 25 November 2015

TAKUT

HIDAYAH  bukan akan datang sendiri,, tetapi kita sendiri yang harus mencari HIDAYAH . cari. mintak. dan insyaALLAH ia akan datang. aku, masih jauh lagi . banyak lg yang perlu aku pelajari dan lengkapi. TAKUT. Takut aku hanyut dengan keindahan dunia. Takut aku lalai dengan perintahNYA. takut aku pergi sebelum sempat berubah. dapatkah ALLAh menerima amalan2ku?

"ya ALLAh ampuni dosa2ku Ya Allah.. berikan aku hidayahMU YA ALLAH"

untungnya orang mendapat hidayah ALLAH. ia memang datang dari ALLAH s.w.t tetapi kita harus berusaha untuk mendapatkannya. iman kita ini kadang-kala ada pasang surutnya. dengan itu seharunya kita sentiasa mempertingkatkan amalan ibadah kita,

berbalik pada TAKUT.. mcm2 benda yang aku takut. takut mati dalam kekufuran. aku takut tinggalkan anak2ku dalam kesusahan. aku takut hilang pekerjaan. takut rezeki ku ditarik.. paling2 takut kalau aku gagal dalam mendidik anak2ku dan aku gagal dalam membantu suami ku dlm menjaga keharmonian dan kesejahteraan rumahtanggaku.


kalau sebut pasal hutang. Ya ALLAh lagi la takut. jangan pandang remeh pasal hutang. kadang kala.. kita ni sebut dengan suami/isteri ..pinjam ek.. " abang, syg x cukup duit, pinjam dulu duit abg... " tp x bayar .... wlu mati syahid sekali pun silap2 sangkut nanti..tu dgn suami, belum dgn kawan2 adek bradek.. waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..... takutnya.. blm PTPTN,
loan blaja.. loan dgn mak abah,.. takutnya YA ALLAH x terlangsai hutang ini sebelum mati...
"ya Allah lapangkan lah rezeki ku.. permudahkan la sgl urusan baik2 ku dan berkatilah rezeki ku."

jom kita dengar ceramah ini sama2 ya..


No comments:

Post a Comment

NUFFNANG