BISMILLAHIRAHMANIRAHIM

Thursday 6 April 2017

mereka kejiranan kerjayaku

who is sat beside me!!!!!next to me!!

AKU biasa-biasa je orgnya.. tetapi aku bersyukur kerana ALLAH selalu temukan aku dengan orang-orang yg luar biasa..  keadaan ini mula aku sedar sejak aku kerja di sini.. sebuah firma akitek yang gah dan tersohor. V  namanya... sosial.. xyh cakap la.. tp semua tu xla mengugat aku.. tp xpulak dorg labelkan aku anti-sosial.. aku suka kerja disini. pelbagai bnde yg aku pelajari bk shj kerja akitektur ni.. tp tentang kehidupan segalanya2.. org2 yg duduk disebelah aku di opis ni hebat2,,, byk ajar aku tentang kehidupan,,


wong.. lelaki cina yg agak berumur.. dia aja aku utk kerja kuat spy senang hr tua.. even dia single tp dia paham keadaan org2 yg dh berkahwin ni.. xperlu la nak OT sgt... tu dia slalu ckp..  life not only for our BOSS... coz.. we r the boss actually... so better spend masa untu dri sendiri dan famly. dia jugak aja aku utk jimat cermat... 

zaidi, byk menghiburkan hati aku.. tatkala aku sgt2 bersedih ketika itu.. dengan lawak2 bodo dia.. hehhee... but im not sharing with him my personal matter ok.. tp dia seolah paham.. so dia la yg buat lawak utk aku lupekan sikit2 apa yg aku alami..  ko buat aku x kering gusi... hehehe.." bkn all out tp all in" giloz... dia aja aku tentang hidup mcm mn pn kene teruskan.. hadapi dgn lapang dada.. masalah bkn penghalang dan beban yg menghalang untk kita kedepan.. ia adalah cabaran untuk kita lebih berjya

salem.. u treat me to work smart not work hard..  aku follow beb.. tp ade yg x ikut mcm tu..so akuxde pilihan.. sbb aku ni kuli2 shj.. tq sbb aja aku n suke perli2 aku.. tp apa yg dia ckp mmg betull.. kene setepek..!pakkkkk.. tersedar kejap.. sbb ade yg aku buat main ikot org je...  lawak ko memerli aku itu terkesan dijiwa tau!! a smart n brilliant guy with a work smart concept.. hehhe

bermula dengan kewujudan Jaina,, dia buatkan aku tampil menjadi org yg berani. aku respect dgn keberanian dan kesungguhan serta semangt dia buat kerja.. bg la dia buat sorg2 1 project pn x pa.. 
rajin... dan kemas orgnya.. workaholic & teliti going to be perfectionist ... dia layak!! sedikit sebanyak dia mempengahuhi keyakinan aku.. 

fara.. yang membuka mata aku untuk berbussines.. dia yg pupuk semngt aku utk berniaga.. walaupun x berjaya lg.. tp.. atleast aku dh mencuba. semnagt dia membuak2....  dia sbnarnya akitek tp opis amek dia utk partime ..  aku suke tgk cara dia manage & well planned kehidupan dia..

sap. org sabah bah... dia n jaina x jauh beza.. sama2 berani..sama yakin apa yg dorg buat.. tahap keyakinan diri dorg tinggi.. huh... hebat sungguh... dia rajin jgk tukar2 opis..bila dia rasa dia xleh berkembang kat satu tmpt tu.dia akan melompat ke tempat lain... kenapa aku x follow cr dia dan jaina... 

kiki.. shes always beside me.. banyak mengingtkan aku tentang kekeluargaan dan kecantikan ada pada setiap org jangan merasa rendah diri..  dia selalu mendengar luahan ht aku. keluh kesah aku.. ajar aku utk belajar masak.. hahah.. lempeng pn dia yg aja.. hehhe tq beb.  dia menyedarkan aku tentang hidup kt KL ni byk masa yg terbuang di jalanan.. anak2 membesar dgn pantas di dalam kesibukan bekerja dan kesesakan di KL.. kesian ank2 hr ni..  masa byk hbs  dgn jem2 di Kl.. wangsa maju.. ampang...waaaaaaaa tapi kiki dh pindah johor.. skali skala rs rindu... sbb aku dh xde rakan segosip aku... nasib ade lagi kawan2 lain tmpt aku mngadu domba.. tp.. x sama cubicle dan annex... 

skrg aku berada di zon yg lain.. berbeza dgn zon2 4 thn lepas...  dl aku ade kwn2 bernama pojie..jan ..azril.. kiki.. nizam .. geng yg bebas n enjoy di Annex 3,, namun takdir pisahkan kami dan akhirnya aku tercampak di lev 12.. waaaa..seram.. mcm2 ragam.. mcm2 org ade,..  well.. kat sini rata2 gj besar2,, aku biasa2 je,, pakai n minum aku pn biasa2 je.. teringin rs mewah mcm dorg tp aku x mampu.. so, decide to be myself..  OT tahap gaban kat sini. keja berlambak2 ..padahal 1 project.. huh.. dulu 4 project pna ku relax2 je.. skrg mcm nk gile.. waaa

anyway.. kat sini aku dapat lain.. aku dapat ALLAH.. ade 3 org yg buatkan aku terbeliak mata utk kembali ke jalannya.. belajar untuk mencari DIA Dulu aku byk leka.. mujur HELMI, Shahidan dan kak mus ade.. baik2 org sini.. kak mus ni.. special.. lembut dan sgt penyabar orgnya.. aku pernah la marah2..ungkit2.."udah2 la tu tie.. bwk bersabar' pakkkkkkkkkk rs kene sepak.. hehehe.. dia x pernah bawak aku utk teruskan kemarahan aku.. dia sgt2 baik.. x kisahla kj byk ke.. presure ke... dia still the same..  manis orgnya.. kalau ade la lelaki yg baik2 kat lua sana.. aku dh jodokan utk dia.. tp.. aku x jmpa yg layak utk dia.. sbb kwn2 aku pn biasa2 je... jauh n bandingkan dgn akak ni... 
opss sebelu terlupe ade sorg lg.. heheh Khairull..diala yg menDOWN kan org dia jugak la yang BANGKITKAN semangat seseorang. thanks bro.. hasil lukis dia pn not bad.. semangt dia kuat nk sketch dlm train hehehe.. bgs2.. aku bile lagi?????? helmi, dunk @ keyrol ni la yg buat aku smngt nk msk opis kdg2.. sbb dorg ni lawokkkk.... penghibur,,,

aku x tau lepas ni sapakah jiran2 aku.. aku bersyukur kerana jiran2 sekerja aku ni. baik2 belaka.. but.. after this im decide to find other job outside sana,, mngkin aku akn rindukan kalian.. sbb kalian byk mngajar aku tntg kehidupan.. korg la smngt aku nak  dtg keje kdg2 walaupun kadang2 aku dh fedup sgt dgn kerja ni.. balik2 aku je kene, hahahah..actually 5 years working @ V.. aku dh pindah 7 tempat... hahhaha hebat x?? bkn naik pangkat tp.. mcm2 la reasonnya.. hehhee...  sbb bisingla.. sbb bos kata tmpt aku ni hny utk akitek je.. so aku Dp kene la dok blakang2.. pastu sbb annex 3 dimusnahkan la.. dan terkhir sbb dh xde Dp utk project GLSB.. huhuhuhuhuh...

so, sebenarnya aku tgh mengumpul kekuatan utk meneruskan bidang ni.. berat rasanya.. sabar ,bln 7 ni penentu ya.. sabar2... ni mereka2 yg pernah menjadi jiran aku di opis..  kawan2 baik aku xde dlm senarai ni.. kisah korg lain kali ek... 

ok bye.. semua #mengumpulkekuatanuntuktinggalkanVA
salam sayang,
aina.alia@SNA

1 comment:

  1. Salam singgah dan follow sini.. :)

    Anda dijemput join segmen GA sy!

    http://www.akuseorangtraveler.com/2017/10/tak-nak-sunyi-sepi-lagi-giveaway-by.html

    ReplyDelete

NUFFNANG