BISMILLAHIRAHMANIRAHIM

Thursday, 11 June 2015

CHANTEK:CANTIK UNTUK APA?CANTIK UNTUK SIAPA?

assalamualaikum..
hai hai hai semua.. sj je nk berkongsi tentang kisah CANTIK.. perempuan mn yang xmo cantik? lelaki mana yang x nak isteri/teman wanita dia cantik? cantik ni subjective.. masing2 ade pendapat dan cara menilai yang berbeda. ade yang tgk chinesse look tu cantik.. ade yg kata erempuan ala2 arab tu cantik.. ade yang kata x cantik tapi manis... hehhe,,, yang penting semua wanita idamkan wajah yang cantik terutamannya cantik di hadapan suami.

untuk apa kita kena cantik ek? bagi saya cantik untuk keyakinan diri.. opsss saya ni x la cantik.. biasa2 je.. gigi pun  mancong... hidung pn x  semancung gigi saya, hahahahha.. tp tetap bersyukur sbb gigi saya masih kuat dan xde masalah gigi lubang or rosak. wlu pn dh 3 series dan beranak 2.. ada rakan2 yg dh star sakit gigi dan  gigi mula gugur sjk mngndung.. alhmdulillah semoga nikmat ALLAH ini terus dikecapi....

tak tahu macam mn yang nak dikatakan cantik. mana yg paling cantik? siapa yg tercantik? wajah yang sentiasa senyum, wajah yang manis, wajah yang tenang . itu idaman saya.. xmo kerut2..xmo stres2.. xmo masam2.. nk sentisa kelihatan tenag dan tersenyum terutama utk cek hubby ku. gelap atau putih gebu tu bkn la alasa utk membezakan cantik.. sbb hitam pn cantik.. putih pn cantik..  ciptaan allah cantik seuanya,, so x perlulah nk adjust hiding tu kasi patok.. panjangkan dagu.. lentikkn bibir,, bl diubah x nmpk originallnya,,,, belajar utk bersyukur,,,

ade kawan sy ni memang pandai jg penampilan... pakai dress cantik2.. pakai kasut tggi... kata dia bl pakai heels ni  dia lebih yakin dan kene jaga penampilan...  hebat,, sy ni ade rs malu untuk bergaya itu la "SAYA".. x confident dan malu utk bergaya,, ehehheheh.. tp mmg suka tgk pompan2 cantik ni.. sedap mata memandang,,

tp.. saya ada juga amek supliment, serta product kecantikan  krim2 muka untuk jaga kesihatan kulit saya,, saya bkn la nk cantik mcm aris.. malu la pulak cun sgt,,, jnji sedap mata suami memandang , yang penting bersih dan wangi ketika bersama suami.. tp slalu gak blk keje lewat x mandi.. heheheh sorry syg...
 sy percaya, semua lelaki mudah tertarik dan terpana dgn kecantikan wanita,, ni bkn virus, ni bkn penyakit tp ni lumrah .. tp bkn semua lelaki hanya memandang kecantikan pada paras rupa tetapi ada yg melihat dari segi akhlak..

x perlula sy rs untuk membuat pembedahan plastik untuk cantik.. kesannya macam2.. klu terover sgt buat dah lain jadinya.. konon nk jadi muka mcm barbie jadi pulak mcm raksasa.. sudah,~ erm..  ade je contoh Hang Mioku , Jocelyn Wildenstein dll lain2 lagi. bkn nak mengutuk atau mencerca wajah mereka.. tp .. kita seharusnya bersyukur dgn kurniaan Allah ini.. ya, sy selalu bertanya suami.. " b, nak syg cantik mcm siapa? klu syg cantik abg suke x?" bkn x bersyukur tp ingin yg terbaik buat suami.. x pernah terlintas nk wat plastic surgery ni,,,


 bkn saya jeles dgn wanita yg cantik diluar sana,, tetapi kadag kala upload gamba mmg nak tayang kecantikan mereka.. punya mata yg galak. bibir yg seksi,,  dahi licin..  jgn sampi timbulnya fitnah,,,

berbalik kepada niat asal kita bercantik2 untuk siapa dan apa? semoga kita sama2 di bawah lindungan Allah.. smoga saya menjadi yang terbaik dan tercantik buat suami sy...  cantik luar dan dalam.

antara yang cantik
  


sepanjang saya hidup: mak saya org paling cantik.. klu x percaya tanya adek bradik saya n abah saya,,,

~SNA

No comments:

Post a comment

NUFFNANG