BISMILLAHIRAHMANIRAHIM

Thursday 11 June 2015

Ustaz Kazim Elias - kenapa suami isteri bergaduh(kelakar)





kalau suami isteri saling faham memahami .. dan masing2 menjalankan tugas dan peranan masing2.. insyaallah rumahtangga akan aman dan damai serta bahagia.. bende2 kecik jgn diperbesarkan..  ade masalah bawak2 berbincang,, ada yg x berkenan jgn terus melenting.. kita manusia bkn sempurna..

usia rumahtangga aku br la setahun jagung,, masih jauh lg liku2 kehidupan yg harus aku tempuhi..

aku, sgt2 berharap aku dan hubby sama2 kuat dan sabar dalam menempuh alam rumahtgga ini.. banyak kekurangan aku.. banyak kelemahan aku.. tp aku sayangkn suami aku.. rumahtgga mana yag x ditimpa gelora, tidak diuji dgn ujian Allah.. sedangkan lidah lagikan tergigit inikan suami isteri.. cuma kita sebagai hamba Allah seharusnya sentisa berdoa dan berusaha untuk mnjadi yang terbaik buat pasangan kita,, pengajaran buat aku.. pedoman buat aku. dan kekuatan bagi aku..



segala yang keroh haruslah dijernihkan dgn segera,, jgn biar dan pendam lama2..  aku bkn isteri yg semourna,, kata2 ku tidak selembut dan seindah mana.. inikan pula paras rupa.. jauh sgt klu nk di bandingkan dgn siti nurhaliza.. nk cun mcm hanis zalikha lagi la tidak..



abg.. awk adalah kekuatan sy,, awk adalah sahabat sy.. awk adalah tempat luahan isi hati sy,.. sy nak awk selalu di samping sy.. luv my hubby... anak2 kita adalah amanah ALLAH.. sama2 kita menjga dan mendidik anak2 kita supaya mnjadi manusia berguna dan berjaya dunia akhirat



~SNA

No comments:

Post a Comment

NUFFNANG